رئیس پارک علم و فناوری همدان گفت: محصولات شرکت های دانش بنیان این پارک به ۷ کشور تاجیکستان، آلمان، ایتالیا، افغانستان، ارمنستان و آسیای میانه صادر می شود.

صادرات محصولات پارک علم و فناوری همدان به ۷ کشور/فعالیت  ۵۴ شرکت دانش بنیان در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید کزازی رئیس پارک علم و فناوری همدان صبح امروز در نشست خبری در خصوص دستاوردهای پارک علم و فناوری همدان، با بیان اینکه ۵۴ شرکت دانش بنیان در استان همدان فعالیت می کند، گفت: از این تعداد ۲۷ شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲۰۰ نفر در شرکت های دانش بنیان استان همدان مشغول به فعالیت هستند که در سال ۹۶ در مجموع این شرکت ها و واحدهای فناور استان ۱۹۰ میلیارد تومان فروش محصولات داشته اند.

رئیس پارک علم و فناوری همدان خاطرنشان کرد: از ۵۴ شرکت دانش بنیان مستقر در استان همدان حدود ۶۰ درصد محصولات این شرکت ها به تولید انبوه رسیده است که اغلب شرکت های دانش بنیان این پارک در حوزه های برق و الکترونیک، شیمی و مواد، عمران، مهندسی پزشکی و دارو و کشاورزی فعالیت می کنند.

کزازی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان همدان در سال ۹۶، ۳۹ ثبت اختراع و ۶۰ مورد ثبت مالکیت فکری داشته اند.

وی با بیان اینکه سند راهبردی این پارک تدوین شده و در وزارت علوم به تصویب رسیده است، گفت: این سند سه محور بین‌المللی سازی فعالیت ها، تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی به شرکت های دانش بنیان و توسعه اقتصاد مقاومتی تأکید شده است.

رئیس پارک علم و فناوری همدان عنوان کرد: برنامه این پارک توسعه فعالیت های بین‌المللی است که در این راستا محصولات شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک در زمینه های کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی، گیاهان دارویی، دارو و مواد شیمیایی به کشورهای تاجیکستان، آلمان، ایتالیا، افغانستان، ارمنستان و آسیای میانه صادر می شود.

کزازی اضافه کرد: بهتر است سیاست های مالی در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان براساس استفاده از اعتبار این شرکت ها به عنوان ضامن تغییر کند و پارک علم و فناوری همدان نیز این آمادگی را دارد که در این زمینه همکاری کند.

وی گفت: در پارک علم و فناوری استان همدان برای اولین بار در کشور انجمن استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان راه اندازی شده که این انجمن می تواند به توسعه شرکت ها کمک کند.

کزازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیاست پولی و جامعه ما با روح فناوری و نوآوری همخوانی ندارد و این موضوع باید متعادل شود چرا که نمی توان انتظار داشت شرکت های نوپای دانش بنیان با پرداخت های اندک و زمان های کوتاه بازپرداخت تسهیلات بتوانند فعالیت های خود را توسعه دهند.

انتهای پیام/ص.ف

 فعالیت  ۵۴ شرکت دانش بنیان در استان همدان

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار